VAD SOM VARIT

Sakta men säkert når jag alltid ett bloggåterfall igen. Den här gången lagom till att jag troligen kan ha lite saker att skriva om! Nu har hösten börjat ta plats mer och mer, vilket innebär att nya jobbet inte känns lika nytt och jag fått en bekväm plats inom det, samt att jag jag äntligen får ha på mig långbyxor och stickat utan att behöva svettas. 
 
Eller det var så jag trodde och hoppades. Vädret nuförtiden är istid på morgoen och solsemester lagom till lunch. Går ständigt runt med en tröja eller två som eventuella ombyten nu när vädret är tre årstider på en och samma dag. 
 
Annars då? Vad har jag gjort den senaste tiden?  
Först och främst har min sommar varit så magisk att jag inte har några som helst problem med att hösten närmar sig! Varit i Budapest, jobbat på en förskola i Västerås, ätit mycket och ätit gott, druckit öl och tagit det så jädrans lugnt och bara varit. Mysigare blir det inte! 
 
Här kommer några favorit snapshots från sommaren, som fångar dagarna där jag faktiskt gjorde saker:
 
Tog studenten såklart och Unni fångade denna underbara bild på mig och bästis (och Khalil, den jäveln). 
 
 
Var som sagt i Budapest med min Jon. Resan innehöll en hel del restaurangbesök (billigt!!!!) och turistande. 
 
Hängde dagarna jag inte bara degade hängde jag med polarna, såklart. 
Första är från dagen jag och Elias lärde Jon om Bob Hund när de spelade på Putte i parken i Örebro. Mette bidrog med sin skönhet, givet. 
 
Jag och Johannes passade på att hänga extra med Elias innan han for ner till Malmö. 
 
Dubbeldejter hände ett par gånger, samt flertal längre skitsnackstelefonsamtal med Bleckan. Fast de är svåra att föreviga i bild, haha. 
 
 Sommarjobbat på förskola i Västerås, alltså både hatat och älskat barn. Päronen kom och hälsade på efter jobbet och vi tog en AW-fika vid V-ås skyline. 
 
Börjat på bästabästabästa jobbet och haft en underbar introvecka och kickoff. Nu har jag jobbat i snart 2 månader och är så jäkla nöjd. Mer om jobbet kommer längre fram! 
 
Slutligen, sagt hejdå till både sommaren och Jon. Jon kommer dock tillbaka fortare än sommaren och är hemma redan till jul. Känns magiskt att snart ha honom hemma. 
 
Detta är lite hur min sommar sett ut! Nuförtiden gör jag en del annat. Tänkte ta det i ett annat inlägg! Vi får helt enkelt se hur ofta jag bloggar. Har en hatkärlek till bloggar där jag både vill vara som proffsiga bloggare, men tycker att jag ofta får det att bli töntigt när jag försöker. Äsch, vi hoppas på det bästa!
 
Ses!
DAGARNA | |
Upp